Volkswagen zamyka na dziesięć dni fabrykę w Rosji

Przez najbliższych dziesięć dni modele Volkswagen Polo i Tiguan oraz Skoda Octavia i Fabia nie zjadą z taśmy produkcyjnej w zakładzie znajdującym się w Kałudze 180 kilometrów od Moskwy.

Eksperci twierdzą, że powodów zmniejszenia produkcji należy doszukiwać się w mniejszym zainteresowaniu zakupem owych modeli na rynku Rosyjskim. A wszystko za sprawą sankcji nakładanych przez Zachód, które w bezpośredni sposób zaczynają odczuwać „zwykli” mieszkańcy. Niższe dochody to ograniczone do minimum wydatki.

Od stycznia do czerwca sprzedano o 14 procent mniej aut. Z fabryki w Kałudze do końca 2014 roku miało wyjechać 150 000 tysięcy aut już teraz wiadomo, że będzie to liczba o 30 000 tysięcy mniejsza.

To nie jedyne problemy w Rosyjskiej branży motoryzacyjnej. AutoWAZ producent samochodów marki Łada zapowiedział, zwolnienia menadżerów i specjalistów. Pracę stracić może ponad 2 tysiące osób.